Saturday 14 April 2012

syukur alhamdulilah kerana ALLAH masih lagi memberi kesempatan, peluang dan masa kepada saya untuk berkongsi cerita lagi dekat blog saya ini.ehheee pada 6, 7 dan 8 / april 2012 saya telah mengikuti satu program iaitu MELAGANG BUKIT LARUT yang agak mencabarlah bagi saya dan ada bagi sesetengah orang yang join program ini merupakan program yang cukup mencabar baginya.walau apa pom setiap apa yang kita lakukan semestinya akan menberikan sesuatu kesan kepada kita baik ataupun buruk, negatif ataupun positif semuannya memberikan kita satu pengajaran dan pengalaman.ya memang banyak pengalaman yang saya dapat dari program ini terutama sekali kenangan yang membuatkan saya ketawa seorang diri bila teringat atau melihat gambar yang dirakam...hahahahaa macam-macam reaksi ada....bagi perempuan takut kepada pacat itu satu realitilahhh...tapi ada yang lemah semangat untuk meneruskan perjalanan..ada yang perlukan kata-kata semangat ataupom peransang untuk berusaha melangkahkan kaki tapi ada juga yang tidak dapat mendengar kata-kata yang melemahkan jiwa raga seperti "kau berjalan lambat macam siput babi", "lau xlarat duduk je kat situ malam nanti baru kau sampai", "cepat la sikit aku kat belakang nak lalu nie" dan macam-macam lagi la.bagi saya kata-kata yang negatif inilah yang saya akan terasa ingin mendengarnya sebab boleh menaikkan aura semangat yang lemah itu menjadi lebih kuat tapi semua orang TIDAK sama cam kita ya...hehehe...um walau begitu sekali pom semua peserta dapat menawan bukit larut yang 25km (guna kaki + khemah + beg) , (900 m dari paras laut)  itu dengan jaya dan megahnya..tahniah diucapkan andalah champion bukit larut..
gambar-gambar semasa :





No comments:

Post a Comment